24 Mayıs 2011 Salı

Gelişmekte olan ülkeler toplantısında, ergen sorunları tartışıldı.

Gelişmekte olan Ülkeler Topluluğu (GÜT) liderleri geçtiğimiz günlerde, daha önce gelişimini tamamlamış olan İsviçre’nin şirin kasabası Rondela’da bir araya geldi. Tüm haftasonu boyunca adeta kampa giren liderlerin toplantısında konuşulanlara dair sızan bilgiler şöyle:


  • Arkadaş illallah dedim şu bluğ çağından bitmedi anasını satiim ergenlik sorunu bunların. Bütün gün elde telefon, bilgisayar birbirleriyle sürekli haberleşiyorlar. Tamam geyik muhabeti yapsalar ergendir yapar, rahatlasın, stresini atsın diyerek tolerans göstericez. Ama bunlar gelişmiş ülkelerdeki sosyal hakları (??) görüyorlar, sonra birbirlerini dolduruyorlar. Baba bizde niye yok?!! benim varlığım niye görmezden geliniyor?!! ben de özgürce yaşamak istiyorum! diye bağırıyorlar. Biz bir baba şefkatiyle, sabrıyla yaklaşmamıza rağmen avaz avaz bağırıyorlar. O dil pabuç gibi. Sonra dövünce, baba kötü.
  • Sorma kardeş al bizden de o kadar, hayır bunlara gaz vericez diye elde avuçta kalmadı. Oğlum çalış, kızım alış-veriş yap, yavrum öde(v)meleri yapsana, sonra icra gelince karışmam bak demekten dilimde tüy bitti. Hayır ben bunlardan umudu kestim artık, bari çocuklarından hayır gelse.
  • Bu zamanda devlet idare etmek kolay mı, soran yok. Masrafların ardı arkası kesilmiyor. Yok abi yok, bunlar askerde çok dayak yer söliim. Şeytan diyor ihbar et karakola, gözünü kışlada açsın eşeğin evladı. Bak İsrail nası adam ediyo kadınını, erkeğini. Eğitim şart abi. Sonra tepemize çıkıyor bunlar.
  • Babacım şurdan colayı uzatsana şekerim düştü, elim ayağım boşaldı sinirden bak.
  • Aman ağbi değmez bunlar için 'fuck it all' şu üç günlük dünyada sağlığından olcan.
  • Şişşş ne dicem, neydi geçen gün seninkinin ayar vermesi öyle, yok demokratik haklar, reform, halkın sesine kulak ver felan..
  • Ya bırak ya, ayak yapıyo puşt. Kamuoyunda sempati toplucak hesapta. Sen git adamın evini başına yık, etmediğini bırakma, sonra insan hakkı, uluslararası hukuk, kıl yün.. Yer mi lan ortadoğu çocuğu, encük...
  • Hay ağzını öpiim... he he, korkma len mecaz ettik.
  • Aga içim kıyıldı, yemeğe daha çok var mı?
  • Anaa kalk len kalk az kalmış, one münut... ehe, ehe..


(OHA - Yersenkirshen)

1 yorum: